Thesims3vici

Alla inlägg under januari 2014

Av The sims 3 Vici - 11 januari 2014 13:13

Jag har gjort min första familjen på den här datorn. Den familjen består av Jasmin Nyman och Kevin Nyman.  

Jasmin Nyman har egenskaperna atletisk, konstnärlig, bokmal, kockbegåvning och virtuos.

 

Kevin Nyman har egenskaperna datorsnille, barnslig, ensam varg, händig och gröna fingrar.

 

För inte länge sedan försökte Kevin fria till Jasmin. Men det gick inte så bra...

 

Sen fick Jasmin reda på att hon var gravid.

 

Kevin blev väldigt glad över att få bli pappa.

 

BEBIS PÅ VÄG!

 

Det blev en liten pojke som heter Tommy Nyman.

 

Kevin har precis lärt Tommy att prata!

 

Han över för fullt med att gå.

 

Spökdagen är nu här!

 

De har maskerad och festen blev lyckad.

 

Kevin ger godis till ett barn som går bus eller godis.


Den här gången så kommer jag inte göra så många familjer på mitt sims, utan jag tänker det låta gå i generationer istället.

Av The sims 3 Vici - 9 januari 2014 15:59

Jag fick en fråga här om dagen och hen undrade var man hittade bilderna man tagit när man spelat bland sina dokument. Jag har en Acer-dator, och jag vet inte om det ser annorlunda ut på Mac Book. Men ni som har en Mac Book kan ju kolla ändå. Men nu så ska jag visa dig och alla som undrar.

 

Denna bilden tar jag nu som exempel. Det är den jag vill ha.

 

Gå in på startprogrammet och välj Uppladningar. Markera en bild. (Vilken som helst, det behöver inte vara den/dem ni vill ha och klicka på välj fil.

 

Har du gjort rätt kommer du upp hit. Nu så markerar du den/dem bilderna ni vill ha och drar till tex bilder.

 

Gå till där ni sparat era bilder. Och har ni gjort rätt nu ska bilderna finnas där. Igga vad jag döpt alla dessa filer till.


Ja, det är så. Sen så vet jag också att det finns ett annat sätt också. Men det fungerar inte på den nya datorn. Men så fort jag kommit på hur man ska göra berättar jag.

Av The sims 3 Vici - 5 januari 2014 11:33

Hej, FÖRLÅT SÅ MYCKET! Min gammla dator jag hade simsen på typ gick sönder. :-( Men nu har jag fått en ny dator och ska snart instalera mina sims. Helst idag eller imorgon. Ser så mycket fram emot att få spela det. Jag har inte spelat sims på över ett halvår. :O Fattar inte hur jag klarat av det. Men nu är jag igång igen så nu kör vi på. Men det negativa är att nu har alla mina familjer försvunnit och jag måste börja om från början. (n) Vilket betyder att alla mina berättelser måste ta slut och ja måste börja med nya. Men jag kommer ändå låta de finnas kvar på  bloggen. Men under denhär tiden jag inte kunnat spela har jag börjat intressera mig för andra saker. Buktaleri (ni har säkert sett min andra blogg om buktaleri), fotboll, fotografera, skriva och så har jag också förståt hur viktigt saker är som tex mobbning, krig och sjukdomar. Jag har alltid tänkt mycket på sånt hemskt och velat göra någon skillnad. Men inte förrän nu har jag börjat tänka på det så mycket. Jag och mina andra kompisar har startat en blogg och en vfm om mobbning och att det inte borde finnas. Men den här bloggen handlar inte om mitt liv, utan om sims.


Välkoma tillbaka kära läsare!

              Välkommen!

Om mig


Halloj! Vad roligt att du hittat hit! Jag är en simsgalen tjej på 11 sommrar. Här delar jag med mig så mycket jag kan om alla intressanta, knäppa och onödiga inlägg. Videor och bilder händer det också ibland att jag publicerar. Ställ gärna frågor.

 

Ställ dina frågor till mig om du undrar över något!

Är detnågotdu undrar över? Ställ då din fråga

25 besvarade frågor

You're not talking Swedish?

Rösta vad du tycker

Borde jag göra en simstidning?
 Ja, snälla gör det!
 Visst, det vore kul
 Helt ok för mig
 Spelar ingen roll
 Jag tänker inte läsa den ändå
 Nej, gör inte det
 Gör du det slutar jag kolla din blogg!

         

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Läs det här innan du ställer en fråga eller kommentar.

1. Frågor ställs i frågerutan och inte i kommentar om frågan inte rör inlägget.

2. Skriv rätt kommentar till rätt inlägg.

3. Påstående eller om ni vill säga någonting annat så ställ det i frågerutan.

4. Jag svarar absolut inte på privata frågor!

5. Ställ bara samma fråga/kommentar en gång. Annars tas av misstag den ena bort.

6. Inga svordomar i varken kommentarer eller frågor. Då tas frågorna/kommentarerna bort! Ni blir IP-blockerade om svordomen är pekad mot någon!

7. Inga dumma kommentarer eller frågor. Ni vet nog vilka som är tillåtna eller inte.

8. Det räcker första gången ni skriver någonting dumt så blir ni IP-blockerade!

Det här är reglerna för bloggens lag.

1. Inga fula ord. Men det är okej så länge dem inte menas mot någon.

2. Inget tjat.

3. Kopiering av bilder och text är strängt förbjudet!

4. Absålut inga hotkommentarer eller hotfrågor. Dem visar jag för mina föräldrar.

5. Jag lägger aldrig ut något privat på min blogg som mitt namn mm.

6. Alla saker som är här på bloggen tar jag hand om. Jag fixar mina bilder själv, headers mm. Så det är inte lönt att ni frågar om det.

7. Skriver ni något dummt om min blogg på er blogg eller någon annan stans, så visar jag det för mina föräldrar.

8. Ja alla dumma saker visar jag för mina föräldrar.

9. Skriver ni något dummt om mig eller en dum kommentar mm. Tas alla era kommentarer och frågor bort från min blogg.

 

Följ dessa regler!!!!!

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Fire Pointer
Jaguar Print Pointer

Skapa flashcards